Spuštění a vyladění Nette

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
Orockin
Člen | 2
+
0
-

Dobrý den,
známý mi poradil Nette framework, ale jsem začátečník jak s frameworky, tak se samotným php. Nemohu nalézt nějaký přesný a fungující návod, jak to celé udělat naprosto funkční a už to jen využívat. Představoval jsem si to jako na tomhle videotutoriálu . Vložím složku s nette, includuju loader.php a volám metody. To se mi podařilo až na 3. pokus s verzí PHP 5.2 bez prefixů. Stejně ale pořád narážím na problémy jako teď špatné kódování v mailech, nevyhledání cesty k souboru, Framework::promo(); jako v tom videotutoriálu nefunguje… Dovídám se něco o adresářové struktuře , ale když chci Nette zapracovat do již hotového projektu, tak tam nechci žádné složky jako app a libs… Asi bych měl s Nette začít od začátku a pořádně. Prosím poraďte mi postup, kterého bych se měl držet, abych nic nevynechal.

Tharos
Člen | 1030
+
0
-

Nechci, aby to vyznělo jakkoliv špatně, ale pokud opravdu nechceš nic vynechat a začínáš-li i se samotným PHP, mohu jen doporučit na nějakou dobu Nette nechat plavat a nejdříve ovládnout samotné PHP. Hezky od začátku a pořádně. A pak své znalosti rozšířit například o znalost nějakého frameworku.

Ve svém okolí v poslední době sleduji, že učit se programovat přímo v prostředí nějakého vysokoúrovňového frameworku nevede k dobrým výsledkům a neprodukuje dobré programátory. Jsem pevně přesvědčen, že stojí za to věnovat studiu o sice třeba několik týdnů/měsíců více, ale zato s mnohem lepšími výsledky.

Frameworky se obecně snaží programátorům usnadnit rutinní činnosti (formuláře, escapování, autentizace…). Z toho je dobře cítit, že je důležité, aby dané činnosti skutečně byly pro programátora rutinní a ne horkou novinkou. :)

Ale opravdu nechci, aby to vyznělo jakkoliv zle! Každý svého štěstí strůjce :) a já to myslím skutečně jako dobrou radu.

Editoval Tharos (15. 2. 2011 21:05)

Orockin
Člen | 2
+
0
-