Rewrite a aliasy na apache vůči Nette

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
thirdknown
Člen | 26
+
0
-

Udělal jsem aplikaci a potom jsem zjistil, že na serveru není puštěn na apache mod rewrite. Jelikož se jedná o školní server, kontaktoval jsem učitele, který se o server stará, jestli by mohl mod rewrite pustit.

Teď routuju se SimpleRouter, ale jako třešničku na dortu by to přeci jen chtělo hezké URL :-).

Učitel mi tvrdí, že já vůbec nechci mod rewrite, ale spíš aliasy, že „jdu s kladivem na mouchu“, že prý Nette určitě musí podporovat aliasy. Jo a tvrdí mi, že dnes je problém sehnat hosting se zaplým mod rewrite, že prý s tím mají správci problém :-).

Otázka tedy zní: jde to i s aliasy na apache?

Jan Endel
Člen | 1016
+
0
-

Krátká odpověď: ne nejde
Dlouhá odpověď: Aliasy jsou pro soubory co skutečně fyzicky existujou, ty mapuješ url na fiktivní filesystem v podstatě, který si můžeš vytvořit právě routováním. Buď tedy přesvědčit učitele, že mod_rewrite mají téměř všude (bohužel nejsem sysadmin, tak nevím jaké to má bezpečnostní úskalí) a nebo se spokojit se SimpleRouterem

newPOPE
Člen | 648
+
+1
-

@thirdknown to co ti tvrdi ucitel je somarina! Kazdy normalny hosting Rewrite podporuje. A mam pocit, ze v apache si nastavis pre ake adresare ma brat do uvahy .htaccess-y cize problem v security tam nejak nevidim. Netvrdim ze tam nie je.

iguana007
Člen | 970
+
0
-

Pan učitel asi posledních 10–15 let hybernoval, když ti tvrdí takové věci – už se mi dlouho nestalo, že bych narazil na nějaký hosting, který by mod_rewrite neuměl/nepodporoval.

Jediné potencionální riziko, které mne z jeho pohledu napadá, je to, že by si mohl teoreticky vytvořit rewrite pravidlo tak, že by to mohlo ohrozit bezpečnost daného serveru – ovšem, pokud zakáže .htaccess a pravidla nastaví ručně přímo v nastavení VirtualHostu, tak se imho nemá čeho obávat, když si ta pravidla sám překontroluje, během zadávání.