Posílání přihlašovacích údajů emailem
- Azathoth
- Člen | 495
Zdravím,
jsem začátečník v Nette a vytvářím stránky s malým CMS a chci
posílat email. Otevřel jsem tedy https://doc.nette.org/cs/mail a hle,
velká rada: Nikdy neposílejte e-mailem hesla ani jiné
přístupové údaje.
Mohl by mi někdo objasnit, co je tím myšleno? Jak jinak by mělo fungovat
resetování či znovuzaslání zapomenutého hesla? Proč bych neměl
registrovanému uživateli poslat emailem jeho přihlašovací jméno a
heslo?
Proč navzdory této radě všechny stránky, kam se někdo registruje,
posílají emailem své přihlašovací údaje?
Jsem zmaten.
- David Matějka
- Moderator | 6445
Jak jinak by mělo fungovat resetování či znovuzaslání zapomenutého hesla?
posles mu odkaz s tokenem (nejlepe s omezenou platnosti) a na te strance bude formular, kde zada nove heslo
Proč bych neměl registrovanému uživateli poslat emailem jeho přihlašovací jméno a heslo?
protoze to neni bezpecne. krom toho, ze by se mu nekdo mohl dostat do mailu a tam si udaje precist, tak je tu nebezpeci, ze velka cast emailove komunikace neni sifrovana
Proč navzdory této radě všechny stránky, kam se někdo registruje, posílají emailem své přihlašovací údaje?
vsechny? je pravda, ze stale celkem dost, ale nastesti uz ne tolik jako drive
Editoval matej21 (10. 7. 2014 16:32)
- David Kudera
- Člen | 455
Pokud ti některý web pošle takhle zpět zapomenuté přístupové údaje, je to známka toho, že ukládá hesla v plaintextu a nešifruje je. Kdokoliv s přístupem k db je může číst. Pokud se k ní dostane někdo z venku, tak má přístup ke všem údajům. Navíc spousta lidí používá jedno heslo na všechno, což je o to horší. A pokud má nějaký web tak zásadní bezpečnostní slabinu, tak je dost možné, že jich bude i o dost více.
Hesla se jednoduše musí šifrovat tak, aby k jejich původní podobě neměl nikdo přístup (nepočítám brute force apod.)
Edit: Před pár dny se tu řešila registrace a i obnova hesla
Editoval David Kudera (10. 7. 2014 16:35)
- Azathoth
- Člen | 495