Co požívat pro práci s daty?

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
edmund
Člen | 28
+
0
-

Ahoj, jsem naprostý začátečník. Prošel jsem si dokumentaci, zkusil něco podle tutoriálu a teď bych rád zkusil sám nějaký malý webík. Řeším ale otázku, co použít pro přístup k datům. V dokumentaci jsem se dočetl, že existuje, dibi, notORM, nette/database a možná i něco dalšího. Mám v tom trochu zmatek a tak se chci zeptat, co byste mi doporučili.
Pokud jsem to správně pochopil, tak dibi je celkem jednoduché, ale používalo se hlavně s dřívější verzí a teď už je překonané. Samotné notORM je asi nejmocnější nástroj, ale není přímo součástí nette a jeho zprovoznění se mi zdálo složitější. A nette/database vypadá jednoduše, ale je teprve ve vývoji a zatím toho moc neumí. Chápu to správně?
Co je doporučené pro začátečníky, kteří začínají s verzí 2.0?

Jan Tvrdík
Nette guru | 2595
+
0
-

Mně pořád z těch třech přijde nejpoužitelnější dibi.

Filip Procházka
Moderator | 4668
+
0
-

dibi bych v první řadě nepovažoval za překonané. Přijde mi jako velice dobrá volba.

hrach
Člen | 1836
+
0
-

Pro začátečníka asi dibi. Ona sprava databaze je dalsi slozitou oblasti a zbytecne ztezuje uceni. Po te bych presel k nette\database. Jeho syntaxe je mnohem rozumejsi nez u notorm. Vicemene umi taky to stejne.

edmund
Člen | 28
+
0
-

To jsou celkem dobré zprávy. Pro dibi je totiž připraveno nejvíc návodů v dokumentaci. S notORM a nette\database je to v tomhle ohledu o dost slabší.
S tím souvisí další otázka, jestli je možné se těch návodů držet, nebo se v práci s dibi něco zásadního změnilo od verze 0.9

hanakus
Člen | 22
+
0
-

Já používám stále dibi a nemám důvod měnit.

OT: Při práci s daty raději nic nepožívám, lepší je mít čistou hlavu.

nanuqcz
Člen | 822
+
0
-

Dibi se používá pořád stejně, jen možná narazíš na tento detail:

//místo
Dibi::addSubst('prefix', 'foo_');   //vyhodí upozornění, že je deprecated, ale přesto pořád funguje