DibiDriverException #2002

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
warp
Člen | 26
+
0
-

verze: NetteFramework-0.9.6-PHP5.2.zip

popis erroru: http://yfrog.com/66dibierrorj

postupoval jsem přesně podle tutorialu Quick Start – Vytvoření modelu a Hezčí šablony s tím, že kód

dibi::connect(NEnvironment::getConfig('database'));

jsem dal do „boostrap.php“ úplně nakonec před „$application->run();“

Databázi mám na localhostu vytvořenou a mysql server běží. v Nette jsem úplný začátečník.

jansfabik
Člen | 193
+
0
-

Řekl bych, že tohle vůbec nesouvisí s Nette, ale s dibi a MySQL.

MySQL manuálu se píše toto:

The error (2002) Can't connect to … normally means that there is no MySQL server running on the system or that you are using an incorrect Unix socket file name or TCP/IP port number when trying to connect to the server. You should also check that the TCP/IP port you are using has not been blocked by a firewall or port blocking service.

Neblokuje ti přístup Apache k MySQL firewall?

warp
Člen | 26
+
0
-

Obojí sem instaloval pomocí EasyPHP packu a oboje běží na localhostu, pro jistotu jsem easyphp povolil na firewallu, chyba stále stejná. V config.ini mám následující nastavení.

[production < common]
; common database connection
database.driver = mysql
database.database = todolist
database.charset = utf8
database.lazy = TRUE
database.host = localhost
database.username = root
database.password = heslo

[development < production]
; database options in development mode
database.profiler = TRUE
database.username = root
database.password = heslo

V phpmyadminu mám vytvořenou databázi todolist a v ní tabulku tasks.

//edit: navíc jiný projekt který využívá php a mysql a připojuje se k localhostu funguje :-/