Ověření emailu, zapomenuté heslo

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
Cocot
Člen | 12
+
+1
-

Dobrý den,

jsem začátečník tak se předem omlouvám jestli je můj dotaz hloupý.

Řeším momentálně registraci a přihlášení uživatele, vše mi jde v pořádku a do budoucna plánuji přidat možnost přihlášení a) pomocí emailu b) pomocí nickname v jednom formuláři

rád bych ověřoval jestli email registrované uživatele je opravdu registrovaného uživatele,

tzn účet uživatele bude neaktivní dokud nepotvrdí svůj email pomocí odkazu který mu na daný email přijde.

Dále potřebuji možnost obnovení zapomenutého hesla.

Obě funkce které jsem popsal jsou velmi časté a používají se téměř všude, jsem líný to programovat a neudělal bych to určitě nejlépe. Neporadily byste mi nějaký doplněk do nette který to zvládne.

Pokud nic takového není, budu si to muset udělat sám,

zajímalo by mne:

• co hashovat?
  • jak dlouho udělat odkaz platný?
  • kontrolovat ip adresu?

Určitě jsem teď na něco zapomněl. Nějaký postup tuším ale přesto by mne potěšilo kdybyste mi ho někdo napsal.

Předem všem děkuji za rady.

Oli
Člen | 1215
+
0
-

Napíšu jak to dělám já jestli to je úplně správně nevím.

Obnova hesla i potvrzení e-mailu je velice podobné. Pokud jde jen o potvrzení e-mailu, tak hashuju jen e-mail samotnej. Pokud je ten e-mail jeho, tak je mě jedno, kdy ho potvrdí. Pokud není jeho, tak stejně neovlivním, jestli na to někdo klikne nebo ne. Navíc už se stejně registrovaný uživatel zkusil registraci znova, protože mu ten mail nepřišel. Pokud někdo potvrdí cizí mail, tak tam mám jakoby registraci navíc. Možná by stálo za to tam nějakej časovej limit, dát. Zatím mě to ale tak netrápí.