Quick start – nejde vytvoriť užívateľa
- stevkopr
- Člen | 9
Mám tázku ohľadom Quick startu – je tam napísané ----
„…Připravená data mají založené 3 uživatele: admin, pepa, franta.
Jejich hesla jsou shodná s jejich uživatelským jménem.“…“
– žiadných takýchto pripravených nemám. neviem ako sa mám
prihlásiť do ukolníčka. chýba tam registrácia! v tabuľke users
som si vytvoril užívateĺa (
INSERT INTO user(id, username, password, name) VALUES („7“,„sp“,„heslo“,„admin“)
avšak aj nepriek tomu to ukolnicek nechce prijať a vypíše sa mi tá istá hláška, že meno alebo heslo nieje spravne. ako si mám poradiť?
Editoval stevkopr (13. 7. 2012 14:03)
- tomasz
- Člen | 6
Nebude problém v tom, že Quickstart ukládá hashovaná hesla (hned na začátku stránky Quickstart – Přihlašování uživatelů)?
- stevkopr
- Člen | 9
uff, neviem poriadne ani čo znamená hashovať hesla, nie to ešte aby som to mohol nejako pozmeniť. osobne som v Nette začiatočník a QS je môj prvý tutoriál o Nette. mám skúsenosti z vývojom desktopových app, webové aplikácie ma začali zaujímať kvôly PHP Frameworkom, nakoľko mám z PHP a MySQL aspoň základné skúsenosti. Stále neviem ako to vyriešiť, čo viní aj to, že v QS nie je ani zmienka o registrácií, nie to ešte nejaký návod.
- tomasz
- Člen | 6
Heslo není uloženo v plain textu (v čitelné podobě), ale je
zašifrováno. Konkrétně QS na to používá fci
hash('sha512', $password);
, takže pokud máš v databázi
uloženo přímo „heslo“ a pokusíš se přihlásit, není s databází
porovnáván přímo text „heslo“, ale jeho hash a ten je
samozřejmě jiný.
A co se týče registrace zkus vycházet z přihlašovacího formuláře, pouze uprav funkčnost aby nedocházelo ke kontrole, ale došlo k uložení dat.
- llook
- Člen | 407
Připravenými daty myslí tento soubor: https://files.nette.org/…ta.mysql.sql
S ním by měli být předpřipravení ti tři uživatelé. Ad hashování
hesel viz http://cz2.php.net/…asswords.php
- stevkopr
- Člen | 9