Použití databáze v aktuální verzi Nette

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
Robin
Člen | 5
+
0
-

Zdravím všechny, už se to tu řešilo sice mockrát, ale jsem programátor začátečník a v nette se zatím jenom rozkoukávám. Zrovna řeším, jak v Nette pracovat s databází a našel jsem hromady řešení – dokumentace, fórum, examples v nette. Problém je v tom, že všude je něco jinýho a po tom co jsem zkoušel všechna možná řešení jsem se prostě s databází na localhostu nespojil.

Obracim se teda na Vás, jestli by sem někdo mohl postnout příspěvek, jak přesně má vypadat config.neon, bootstrap, případně další soubory, kam je potřeba něco připsat. Zkoušel sem i tutoriál z Planette na blog a na databázi jsem vyhořel, protože i když dělám všechno krok po kroku, prostě to nejde. Nevim jestli je to protože mi uniká nějakej základ nebo je to dělaný pro jinou verzi nette. Ideální by bylo udělat jako ukázku třeba statickej web s menu propojený s db, nebo blog aby bylo jasně vidět co a jak je potřeba udělat pro práci s databází.

Rád bych třeba viděl rozdíl v implementaci nette database a dibi, ale tim, že jsem tady našel spoustu řešení pro starší verze nette jsem už fakt zmatenej a nic mi nefungovalo.

Díky za případné odpovědi nebo rady
Robin

walker
Člen | 5
+
0
-

Od úplného nováčka, jak mi to funguje, rozhodně to není slovo boží a rozhodně se na tom nic neučte a radši to ani nepoužívejte, je to prostě jen to co mi funguje

taky sem to teď řešil ;-) snad to pomůže verze – nette 2.0.3 prefixed → sendbox

config.neon

upravit dbname na database – pozor je to tam 2× tak oboje :-)

bootstrap.php – přidat tady ten řadek – já ho mám před nastavením router

<?php
//database connection with dibi minified
dibi::connect(NEnvironment::getConfig('database'));
?>

do libs přidat soubor s dibi – dibi-minified

Editoval walker (28. 5. 2012 20:00)

Robin
Člen | 5
+
0
-