Pokus o velmi primitivní komponentu mi nefunguje

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
Aetos
Člen | 3
+
0
-

Ahoj,
předem chci upozornit, že jsem ohledně Nette naprostý začátečník. Ale OOP programování mi není cizí. Tak jsem si říkal že Nette nebude problém, ale je. Studuji ho asi tak den, a právě jsem dokončil základní tutorial. Co se mi líbilo ze všeho nejvíce ( zatím ) jsou komponenty. Ale v quickstartu je to probráno tak, že se mi to nepodařilo pobrat.
Takže se pokouším udělat první komponentu. A to takovou, že místo toho abych menu umístil do BasePresenteru, tak z něho chci udělat componentu a zobrazovat ho na každé stránce. Ale nějak mi to nejde. Pokusil jsem se o co nejprimitivněkší způsob, abych pochopil jak to funguje. Přikládám tři soubory co jsem vytvořil.

componenta Menu.php

use Nette\Application\UI\Control;

class Menu extends Control {
    public function __construct() {
        parent::__construct();
        $this->template->menuItems = array(
                'Hlavní stránka' => 'HomePage:',
                'Druhá stránka' => 'DruhaStranka:'
        );
    }
    public function render() {
        $template = $this->template;
        $this->template->setFile(__DIR__ . '/Menu.latte');
        $template->render();
    }
}

šablona Menu.latte

<ul id="menu_hlavni" n:inner-foreach="$menuItems as $item => $link">
    <li>
        <a n:href="$link" {ifCurrent $link}class="aktivni_odkaz"{/ifCurrent}>{$item}</a>
    </li>
</ul>

BasePresenter.php

abstract class BasePresenter extends Nette\Application\UI\Presenter {
    public function renderDefault() {

    }
    protected function createComponentMenu() {
        $menu = new Menu;
        return $menu;
    }
}

a vkládám jí ( tu componentu ) do @layout.latte

{control menu}

Chybová hláška:
Call to a member function link() on a non-object