použití stejné komponenty (gridito) vícekrát na stejné stránce

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
colek
Člen | 59
+
0
-

ahoj,

měl bych dotaz jak obecně vkládat vícekrát stejnou komponentu do stránky. V diskusích jsem našel buď různá pseudo řešení, nebo dokonce že to jde velmi těžko – všechno jsou to ale starší příspěvky a nevím jak na tom je Nette teď.

Konkrétně potřebuji vyřešit následující problém. V DB mám data, jejichž jedním z atributů je skupina. (dále pak např jméno a id – celkem třeba 200 entit, různě rozdělených do 5 skupin).

Aktuálně (v aplikaci bez nette) řeším vykreselní výběrem z databáze, seřazením podle skupiny a když v cyklu při výpisu dojde ke změně skupiny, uzavřu tabulku, odřádkuji atd. a pro další skupinu začnu vykreslovat další tabulku. Cílem je tedy vykreslit pět tabulek pod sebou, kdy každá tabulka je nějaká skupina.

Teď by mě zajímalo, jak to mám udělat když použiji Nette a nějaký datagrid – studuji gridito, ale v zásadě mi jde hlavně o obecný postup, platný třeba i pro formuláře. Nějak totiž nechápu jak se z mětody createComponent dostanu k nějakému cyklu v šabloně, který dostane všechny (jak je vytvořím?) datagridy…

díky moc

Filip Procházka
Moderator | 4668
+
0
-
{control nazevKomponenty $parametr}

se přeloží jako

$control->getWidget('nazevKomponenty')->render($parametr);

Kde $control je aktuální presenter, nebo komponenta, ale to je víceméně nepodstatné.

Čili ty, pokud to chceš mít v komponentě, si vytvoříš šablonu pro tu komponentu, nastavíš si ji v metodě render a daty naplníš šablonu a v ní si uděláš svoje cykly a vykreslování. Doporučuju se podívat na LookoutControl

Co se týče Gridita, mělo by to jít nějak pomocí vlastního renderování gridu, ale ještě jsem si s tím nehrál, tak nevím.

Tharos
Člen | 1030
+
0
-

Opravte mě, jestli jsem úplně mimo a nechápu zadání :), ale kde je ona složitost?