Princip operování nad výsledky z databáze?

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
frosty22
Člen | 373
+
0
-

Zdravím Vás,

jsem teprve začátečník v oblasti MVC modelu a přemýšlím nadtím jak řešit jednoduchý problém – operaci nad výsledky z databáze. Uvedu na příkladu:

Model

<?php
class ArticleModel extends BaseModel
{
   public function getArticles($id)
   {
      return dibi::select("*")->from("[:prefix:articles]")->fetchAll();
   }
}
?>

Presenter

<?php
class ArticlePresenter extends BasePresenter
{
   public function actionDefault()
   {
      $art = new ArticleModel;
      $this->template["articles"] = $art->getArticles();
   }
}
?>

Template

<ul>
{foreach $articles as $article}
   <li>{$article->rank}</li>
{/foreach}
</ul>

V presenteru tedy se připojít do modelu a přijmu data, která potřebuji a předám je do templatu, kde je projdu cyklem a vypíšu.

Co, když ale budu chtít vrácený sloupec rank upravit nějakou funkcí (umocnit/odmocnit/atd) – ano mnohé věci se dají aplikovat na přímo na SELECT, nebo přes Helpery, ale když to bude složitější operace, tak jak to lze udělat aniž bych musel procházet pole s výsledky dvakrát (jednou v presenteru a potom znovu v šabloně)? Či jak se toto řeší?

Víceméně jako když bez tohoto MCV modelu čistě přes PHP uděláte:

<?php
$articles = dibi::select("*")->from("[:prefix:articles]")->fetchAll();
echo "<ul>";
foreach ($articles as $article) {
   $article["rank"] = // ... nějaké operace s výsledky ...
   echo "<li>{$article["rank"]}</li>";
}
echo "</ul>;
?>

BTW: Případně ještě dodatek, pouze mi není ještě přímo jasná věc, co by se mělo provádět v render a co v action, (ale to není tak důležité jako předchozí otázka) .. všiml jsem si, že tedy action přijímá jak parametry, tak může pracovat se statickýmí třídami (oproti render) a může i odesílat do template, takže render bych víceméně vůbec nevyužil !?

Editoval frosty22 (4. 4. 2010 15:57)

Vyki
Člen | 388
+
0
-