Nette Tester + Doctrine 2 – jak v testu vytvořit QueryBuilder?

svatekr
Člen | 7
+
0
-

Jsem vysloveně amatér, a s PHP se jen bavím. Snažím se naučit testovat. Nette Tester se mi líbí, stejně jako všechno, co se okolo Nette točí. Teď k mému problému – mám třídu pro výběr uživatelů:

final class UserSelectFacade extends BaseSelectFacade
{

    /**
     * @param EntityManager $em
     */
    public function __construct(EntityManager $em)
    {
        parent::__construct($em);
        $this->em = $em;
    }

    public function getPairs()
    {
        $qb = $this->em->createQueryBuilder();

        $pairs = $qb->select("u.id, CONCAT(u.lastName, ' ', u.firstName) AS name")
            ->from(User::class, 'u')
            ->orderBy('u.lastName')
            ->getQuery()
            ->setResultCacheProfile(new QueryCacheProfile())
            ->useQueryCache(true)
            ->getArrayResult();

        return Arrays::associate($pairs, 'id=name');
    }
}

Funguje správně a vrací pole s id a celým jménem uživatelů. Snažím se udělat test, který mi potvrdí, že se vrací opravdu pole:

require __DIR__ . '/../bootstrap.php';

class User extends TestCase
{
    public function getPairsTest()
    {
        $em = Mockery::mock('Nettrine\ORM\EntityManagerDecorator');
        $userFacade = new UserSelectFacade($em);
        Assert::type('array', $userFacade->getPairs());
    }
}

(new User)->getPairsTest();

V bootstrap.php si tahám config se službami, takže EntityManager a UserSelectFacade se mi vyrobí. Ale celé to končí při pokusu vytvořit QueryBuilder chybovou hláškou:
Mockery\Exception\BadMethodCallException: Received Mockery0_Nettrine_ORM_EntityManagerDecorator::createQueryBuilder(), but no expectations were specified

Hledal jsem tady v diskuzích i jinde, ale řešení stále uniká. Tuším, že se to bude týkat Mockování, ale nevím, jak toho docílit.
Pomůže někdo ze znalců?

Mimochodem – když volám

(new User)->run();

namísto

(new User)->getPairsTest();