Lepší podpora vícejazyčnosti

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
jiriknesl
Člen | 56
+
0
-

Doporučuju zaintegrovat do Nette https://forum.nette.org/…extractor-v2 (v ostatních frameworcích si to nemůžu vynachválit).

Patrik Votoček
Člen | 2221
+
0
-

+1

Ale pokud tam bude tohle tak by to chtělo i https://componette.org/search/?…

Editoval vrtak-cz (29. 10. 2009 16:36)

HonzaMac
Člen | 40
+
0
-

Jen tak mimochodem… také jsem řešil vícejazyčnost.
Otravovalo mě, že bych musel hledat všechny texty a překládat je. Nakonec mě napadlo, jak by se daly extrahovat poloautomaticky a s minimální prací. (možná objevuji kolo, jsem začátečník s Nette)
Všechny texty jsem označil:

{_'Toto chci přeložit'}

A udělal jsem si vlastní Translator, který když nezná tento přeložitelný text, tak je vloží do DB s aktuální zvoleným jazykem.

CREATE TABLE `preklad` (
  `original` varchar(255) NOT NULL COMMENT 'originální text',
  `lang` char(3) NOT NULL default 'cs' COMMENT 'jazyk překladu',
  `preklad` varchar(255) default NULL COMMENT 'překlad do jazyku',
  UNIQUE KEY `original` (`original`,`lang`),
  KEY `lang` (`lang`)
);

Pak si jednoduše v DB vypíšu ty, které jsou bez překladu a přeložím. Jednoduché, účinné.
Malý ,,problém'' je v tom, že abych získal texty k překladu, musím si proklikat celý web v daném jazyce(ale i to by šlo usnadnit :-)).

Patrik Votoček
Člen | 2221
+
0
-

Hlavní a největší problém tvého řešení bych vyděl u chybovích hlášek. Protože vyvolání některé chyby je občas obtížné.

Jakub Šulák
Člen | 222
+
0
-

Tohle řešení má ještě jedno úskalí – v okamžiku, kdy uděláš nějakou změnu (smažeš například chybovou hlášku), nemáš možnost ji automaticky smazat z překladového slovníku.

HonzaMac
Člen | 40
+
0
-

Samozřejmě že nikomu tento návrh nebrání v klasickém ručním přidání překladů, jak se to dělá doposud. Hlavně jde o značné usnadnění při prvním pokusu o překlad. Vložení takového množství textu je potěšující.