Form Extension – bude líp?

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
Landsman
Člen | 152
+
0
-

Ahoj,

vytvářím svou první form extension a samozřejmě se inspiruji, procházím řešení.
Mám před sebou tuto funkční registraci:

public function afterCompile(Code\ClassType $class)
{
    parent::afterCompile($class);

$init = $class->methods['initialize'];
    $config = $this->getConfig($this->defaults);
    $init->addBody('\App\Components\Imager\ImageUploadControl::register(?, ?);', ['addImagerUpload', $config]);
}

… ale mrzí mě, že metodu addImagerUpload nevidím v IDE jako nalezitelnou, rozumím proč.
Horší však je, pokud mám nějaké metody na setování vlastností form prvku, ve výsledku mám pak vedle kód extension a studuji ho řádek po řádku. V lepším případě dokumentaci.

Jedno z řešeních je mít nějaký base form, kde mám anotace a dědím ho, ale to se mi také příliš nelíbí.

Zajímá mě, jestli se s tím plánuje v budoucnu něco dělat, aby to nebyla taková magie, či se to dá zapsat lépe, aniž bych použil samotnou class a bušil parametry constructoru, uprostřed formuláře. Především z pohledu nezasvěceného člověka, který neproleze fórum křížem krážem je to taková skrytá věc.

Druhý problém na který jsem narazil je, jak docílit automatické vyrenderování extension, které má v control více inputů (checkbox, hidden, …). Je to porod. Přitom kdo chce každý formulář kvůli drobnostem ručně renderovat? :[

ping @DavidGrudl

díky a omluvte prosím případnou okázalost :)

Editoval Landsman (16. 9. 2016 21:50)

CZechBoY
Člen | 3608
+
0
-

@FilipProcházka tu kdysi ukazoval nějakou traitu, která ti přidá „čistě“ metody na přidání dalšího prvku do containeru+formu. Nutnost teda byla mít vlastní BaseForm.

Martk
Člen | 661
+
+4
-

Vytvoříš si 2 traity, jednu s přepsáním funkce addContainer a druhou s vlastními komponenty:

trait TReplaceFormContainer {

public function addContainer() {
		$control = new MyContainer();