Váš způsob na získávání / udržování / ukládání dat v aplikaci?
- GEpic
- Člen | 566
Ahoj, chci se zeptat jelikož čtu hodně článků a vláken o tom, jak kdo uchovává hodnoty v aplikaci at už třeba pro uživatele, nebo cokoliv jiného a snaží se je udržet vždy aktuální. Bohužel někdy jsou vlákna několik let stará, a já tak nevím, zdali to není přežitek.
Mám tabulku uživatelů:
ID
NAME
ETC...
Tabulku zpráv:
ID
FROM (USER ID) <-- Já nebo jiný uživatel -->
TO (USER ID) <-- Já nebo jiný uživatel -->
Tabulku událostí:
ID
OWNER (USER ID)
DATE
TYPE
Jak byste nejlépe a kam uložili tyto hodnoty a drželi je aktuální? V tuto chvíli při každé změně volám databázi a vše vypisuju rovnou do template a už vím, že nyní je čas na pořádnou změnu.
Přemýšlím nad:
Využít Identity?
Využít Sessions?
Naučit se používat Doctrine?
Také mám otázků ohledně následujícího?
Jakým způsobem znovu načíst data při změně? Nebo se dá zařídit, aby
k tomu docházelo „automaticky“?
V tomto jsem absolutní začátečník, a proto se ptám na vaše ověřené způsoby, abych se opět něco přiučil.
Za každou reakci předem díky moc. :)
Editoval GEpic (8. 1. 2016 0:19)
- GEpic
- Člen | 566
Jj samozřejmě jsem myslel ukládat vše v databázi, jen kde data udržovat, cache jsem taky zvažoval a tak či tak se budu muset naučit jí využívat (dle videa o CSFD z POSOBOT)(snad jsem to napsal zprávně :D) mi to přijde nejsympatičtější.
Také mi šlo o to, abych k datům přistupoval vždy jednotným způsobem např $user->info, $user->messages, $user->events kde už by třeba právě v events byli načtené prvky přesně dle uživatelského id… možná na to přijdu zítra, ale evidentně potřebuji spánek…
Edit: Ještě jsem nešel spát, ale také jsem četl článek
o vyhledávání pomocí primárních klíčů (což je většinou můj
případ) a že kolikrát je vyhodnocení dotazu rychlejší, než získávat
data z cache. V aplikaci nevyužívám složité dotazy (díky dobře
navrhnuté databázi) a tak to je většinou
select něco from table where key
, tak nevím už vůbec… :)