Prasokód v českých firmách?

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
Robin Martinez
Člen | 89
+
0
-

Zdravím, jen by mě zajímalo, jak je to obecně s kvalitou kódu v českých vývojářských firmách.

Tři roky jsem dělal PHP programátora ve firmě, která využívala vlastní framework (zastaralý, plný statiky, singletony všude, půlka věcí nefungovala) a teď jsem odešel do větší firmy, kde pracuji na poměrně rozsáhlém projektu, který jede na Nette (2.1).

Trochu mě zarazilo, že je to dtto to samé – statika, singletony, DI se nepoužívá vůbec, presentery mají klidně 1500 řádků, Doctriňácké DQL se skládají v presenterecj a čisté (nejen) „Nette“ praktiky se tam obcházejí fíčurama jen z důvodu, že je to „jednodušší“ a easy-to-access. O testech nemluvím.

Trochu mě to děsí, neboť ač nejsem supermega programátor a nemám žádné své projekty, snažím se učit o čistém kódu, SOLID architektuře aplikací a takovýhle věci. Jenže už se bojím vstoupit na místo programátora někde jinde (sigh, vždyť máš teprv druhou pozici) z důvodu, že to tam bude to samý. Samozřejmě nemluvim o „ztrátě“ času na pohovorech atak.

Zajímalo by mě, jaký s tímhle máte zkušenosti, mám jenom smůlu, nebo to je v ČR normární?

PS: snad tohle téma není duplicita

Editoval Robin Martinez (6. 1. 2016 16:20)

Pavel Janda
Člen | 977
+
+1
-

:) Ano, bohužel je to obvyklé. Narazil jsem na stejný problém v cca 5 firmách během posledních 3 let.

Předpokládám, že je tomu tak ze stejného důvodu, jako ve všech ostatních odvětvích. :) Kvalitních programátorů je brutální menšina, takže přesto, že je tu hafo programátorů, 95% hafa je pytlíkovačů. Samozřejmě je taky často úhlednost řešení závislá na tom, kolik je času a peněz ze strany dané firmy. Pochopitelně se nehledí na to, že případným úpravám do budoucna by pomohlo možné robustní řešení, takže se vše opět pytlíkuje..

Pavel Kravčík
Člen | 1181
+
+1
-