Správné DI, model přístupný z více míst

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
PVD
Člen | 20
+
0
-

Zdravím,

v Nette jsem začátečník a snažím se postupovat podle posledních trendů. Řeším modelovou situaci:

Mám třídu ConfigManager (dále CM), která má metody getXXX() pro získání určité hodnoty z vlastního configu aplikace. Momentálně je bere z DB z tabulky prefix_config. Používám ji jako takový primitivní model pro nepřímý přístup k hodnotám v dané tabulce s tím, že časem to třeba změním na čtení ze souboru. Dál si to budu moct odděleně upravit, používat mappery apod.

1. Třída je registrovaná jako služba
<?php
services:
	config: App\Model\ConfigManager
?>
  1. V BasePresenteru ji injectuji přímo
<?php
	/** @var \App\Model\ConfigManager @inject */
	public $config;
?>

Řeším však jak správně použít CM bez tvoření nových instancí (což mi připadá jako nesprávné řešení) i na jiných místech, kde inject nefunguje (alespoň stejný zápis jako v Presenteru se mi nepodařilo rozchodit).

1. UserManager ze sandboxu – CM jsem získal v konstruktoru – public function __construct(Nette\Database\Context $database, ConfigManager $config)
  2. třída Passwords, která se stará o ověření hesla a jeho zahashování, má dvě statické metody hash() a verify() – jako funkční a vcelku smysluplné řešení (ačkoliv mi nepřipadá ideální) jsem vytvořil (statickou) metodu setToken(), aby mohla nastavit statickou proměnou $token, která je použita ve statické funkci hash():
<?php
class Passwords
{
	private static $token;

public static function hash($username, $password)
	{
		...
		self::$token
		...
		return $hash;
	}

public static function setToken($token){
		self::$token = $token;
	}
?>

Tato metoda je volána při autorizaci, aby měla třída Passwords vždy aktuální token při ověřování, avšak aby ho nedostávala ve všech metodách v parametrech (kromě hash() a verify() mohou být další, ty všechny se postupně volají).