Propojení Nette s Dibi (nejlepší možnost?)

Upozornění: Tohle vlákno je hodně staré a informace nemusí být platné pro současné Nette.
stibto
Člen | 6
+
0
-

Ahoj,
jsem začátečník v Nette frameworku a zkoušel jsem používat \Nette\Database, ale takto mi to moc nevyhovuje a rád bych používal Dibi, kterou vytvořil sám autor tohoto frameworku.

Chci se zeptat, jak je nejlepší propojit Nette s Dibi?
Četl jsem na webu dibi, že se dá použít jako statická funkce, ale nevím, zda je tato informace aktuální a zda je to stále takto bezpečné.

Moc děkuji za odpovědi.
Tomáš

Tabetha
Člen | 140
+
0
-

https://doc.nette.org/cs/database toto by ti mohlo pomôcť

Vojtěch Dobeš
Gold Partner | 1316
+
0
-

Jen doplním, že používat statický helper dibi:: je určitě „bezpečné“, ale je mnohem lepší držet se tzv. dependency injection (tedy vyvarovat se statickým voláním, předávat si instance hezky poctivě skrze parametry konstruktorů a metod…) – pak se člověk sám rozhodne, že dibi:: nepoužívá, ale předává si instanci DibiConnection. V Nette to lze stejně snadno jako… jde to snadno.

grogy
Člen | 147
+
0
-

Kolega na to dokonce udělal (rozpracovaný, hodně) veřejný repositář: https://github.com/…ette-sandbox.

Ukázka propojení je vidět hlavně v:

Vojtěch Dobeš
Gold Partner | 1316
+
0
-

V tom repozitáři je dibi zavedeno trošku zvláštně – definovat vlastní službu není potřeba, zato by údaje měly být přímo v sekci dibi, nikoliv pod parameters. V bootstrap.php je dibi zaregistrované správně.

Filip Procházka
Moderator | 4668
+
0
-

Doporučuji postupovat podle článku – použít Extension na registraci a konfigurovat pomocí sekce dibi.

stibto
Člen | 6
+
0
-

Děkuji moc všem za rady, udělám to podle návodu na pla.nette.org. :-)

joe
Člen | 313
+
0
-

Filip Procházka napsal(a):
Doporučuji postupovat podle článku – použít Extension na registraci a konfigurovat pomocí sekce dibi.